Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення

Чи є шанс зробити рекламу частиною архітектурного образу Черкас.

24 вересня 2018403
'Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення'

Відсутність смаку та єдиного стилю – так можна схарактеризувати черкаські вивіски. Різнобарв’я стилів, шрифтів, кольорів збиває з пантелику і не поєднується в єдину картину. Хто в цьому винен і що можна зробити – обговорювали цими вихідними в центрі Черкас громадські активісти, підприємці та представники влади. В обговореннях узяли участь з півсотні містян.

Ми довго шукали формат обговорення, який не перетворився б на балаган і звинувачення один одного. Ви визначили ті будівлі у нашому місті, які потребують змін, враховуючи їхню історію, призначення та значення для міста. У чотири раунди обговорення учасники визначать, що дратує у рекламних вивісках, що подобається, що варто змінити.
Даша Подолян
Даша Подолян
керівник ГО "Промолодь"
 

Головною проблемою інформаційного шуму на будівлях міста є відсутність конкретних єдиних вимог до вивісок та реклами. А ще – намагання підприємців обійти вимоги закону.

Фасади будівель  - це власність всіх містян, кому б вони не належали – комунальникам чи приватникам. Фасади бачать усі. За законом, спочатку власник або орендар має отримати дозвіл на вивіску, а потім її розміщувати. На практиці все навпаки – ми спочатку робимо вивіску, а потім думаємо, як оформити на неї дозвіл. Тому сьогодні важливо співпрацювати владцям, підприємцям і громаді над єдиними вимогами до всіх вивісок міста. Наше завдання – не вбити рекламу, а зробити її гарним акомпанементом архітектури міста.
Андрій Поліщук
Андрій Поліщук
керівник відділу дизайну та реклами Черкаської міської ради
 

  • Фото 1 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al
  • Фото 2 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al
  • Фото 3 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al

Перша частина зустрічі – теоретична. Спочатку учасникам розповіли про поточну ситуацію з вивісками в Черкасах і поділилися досвідом інших міст. 

Два роки у Кропивницькому ми працюємо разом із підприємцями та дизайнерами, щоб покращити зовнішній вигляд міста. Здебільшого зіштовхуємося з відсутністю смаку та бачення свого бізнесу в контексті міських вулиць. 

Є люди, які говорять щось на кшталт "Навіщо це потрібно? В країні війна, а ви зі своїми вивісками". Варто розуміти, що цього не треба боятися, а також пам’ятати про результат, який побачать усі – красиве місто без інформаційного шуму. У Кропивницькому сьогодні вже є підприємці, які власним коштом реставрують будівлі, де розміщують свій бізнес. Здебільшого це власники кав’ярень, які дбають про атмосферу свого закладу та його привабливість.

Ірина Ткаченко
Ірина Ткаченко
координатор проектів "Агенції сталого розвитку" з Кропивницького
 

Друга частина – практична. Учасників поділили на команди, де разом з модераторами вони пропонували своє бачення нових правил розміщення вивісок.

  • Фото 1 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al
  • Фото 2 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al
  • Фото 3 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al
  • Фото 4 - Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговорення. Фото – Kor Al

Варто пам’ятати, що будь-яка реклама продає. Уся реклама працює, якою б незграбною вона не була. Люди конкурують між собою, ідеї конкурують. Але 80% рекламного контенту несе один і той самий смисл "Ми найкращі, ми кращі за інших". І в результаті ми не знаємо, куди тікати від одноманітної реклами.

У інтернет-рекламі є вимоги: на банері не може бути понад 60% тексту – інакше вона просто не з’явиться на сайті. І це один із низки критеріїв. Добре, якби ці самі закони розповсюджувалися і на вивіски в містах. Про що думаємо ми, коли розробляємо вивіски: будь-яка реклама – соціальна. Адже розвиток людини залежить від того, що її оточує. Нас оточує реклама, люди живуть серед поганої реклами. І це потрібно змінювати. Клієнта варто вчити, не боятися говорити, що ця реклама – погана. А людей у місті – любити, розвивати, давати поштовх рухатися вперед. 

Ігор Фінашкін
Ігор Фінашкін
керівник рекламної агенції
 

Найкращі ідеї, озвучені в рамках зустрічі, увійдуть до документа міської ради про порядок розміщення вивісок.

Хочете підказати нам тему статті чи новини? Напишіть її на пошту нашому редактору і +100500 до карми вам гарантовано!
Коментарі