Легка, ділова. Яскравий шарф і манікюр. Сонячна і рішуча. Говорить з усмішкою, не роздумуючи довго, багато жестикулює, не торкаючись чаю. А все тому, що розповідає про свою професію. Яна Юдіна ділиться досвідом створення агентства свят.
Характер визначає професію. Я народилася у теплому, легендарному місті Ташкент. Можливо, саме тому у мене настільки "палкий", позитивний характер. Думаю, темпераментні люди частіше обирають творчу і активну діяльність.
Для ведучого головне – бути небайдужим до всього, що відбувається. Багато людей думає, що конферансьє – це просто пограти з аудиторією, що ж тут складного... Але це серйозна робота, яка вимагає підготовки і миттєвої реакції на настрій публіки. Одна і та ж публіка може бути різною в різний час, якщо ми говоримо про постійних клієнтів. Якщо компанія некомунікабельна – настрій потрібно створити. З досвіду скажу так: найважливіше – відчувати ситуацію, вловлювати емоції гостей. І навіть якщо за сценарієм – одне, а на весіллі чи корпоративі атмосфера не відповідає йому, не потрібно робити за сценарієм, краще креативити. Публіка задає тон. Почуття такту, гумору, вміння триматися, зробити паузу, поводитися так, щоб ведучого було і не мало, і не багато – це велика майстерність.
Будь-яку ідею, чи то свято чи навіть бізнес, треба відчути
Я спробувала все, щоб знайти своє. За сімейними обставинами мені довелося покинути улюблену столицю і переїхати в Україну. Тут почалося життя з чистого аркуша. І мені довелося приміряти на себе ролі офіціантки, страхового агента, працівника "МсDonald's", продавця секонд-хенду і навіть працівника міліції. Але мої друзі продовжували стверджувати, що я асоціююся у них зі святом. Тому що я емоційна, позитивна, енергійна.
Власний бізнес – це відповідально. Думаю, будь-яка своя справа – це нелегко. Коли ти працюєш у системі, доводиться ухвалювати менше рішень, робочий день нормований, є певні завдання і вихідні. А у власному бізнесі потрібно постійно думати, як використовувати нові ресурси, одним словом – креативити. І саме тут криється море можливостей для розвитку.
Своя справа з'явилася завдяки проекту "Все для тебе". Він стартував у 2002-му році на телеканалі "Інтер". Завдяки йому чоловіки отримали можливість несподівано і оригінально пропонувати коханим руку та серце. У Черкасах була філія проекту. Спочатку я допомагала команді організовувати зізнання у коханні, залишаючись за кадром. Пізніше стала членом колективу. Коли проект закрився, захотілося залишитися у цій сфері. Були ідеї, ентузіазм і бажання. Ми з партнерами порадилися і вирішили відкрити свою агенцію. Вибір першої назви "Праздник" пов'язаний із популярним у той час серіалом "Татусеві дочки", в якому дівчата плескали в долоні і повторювали "Праздник, праздник, праздник!". Спочатку проводила дитячі заходи, але мені завжди хотілося залучити дорослих. Так я стала універсальною ведучою. За 8 років разом із командою "обзавелися" офісом, складом декорацій, трьома десятками авторських програм і квестів, постійними клієнтами. Зараз для всіх напрямків ми використовуємо бренд "Изумрудный город". Ця назва – уособлення дива, казки, чарів. Адже свято – це завжди маленька історія, казка.
Потік – це добре, але важлива індивідуальність. Я надаю перевагу проведенню одного індивідуального, ніж 5-ти шаблонних весіль. Наприклад, вітражне весілля. Наш декоратор створив прекрасні вітражі. Ми запропонували клієнтам, показали зразки, вони погодилися. Результатом були задоволені, вийшли оригінальні фотографії. Після показу фільму "Аватар" ми пошили яскраві костюми і розробили програму дитячого свята. Діти в ній рятують планету. Ця тематика актуальна досі. Цьогоріч вийде друга частина кінострічки, і ми вже готові доповнити програму.
У нашому місті багато творчих дітей. Зараз популярні різні дитячі майстер-класи. Ми їх організовуємо для діток щотижня. Проект "Очумелые ручки" працює вже рік. Головне відкриття для мене в цьому проекті – потреба малечі у свободі дій і фантазії. Виріб не повинен радувати батьків якістю, він повинен радувати маленького автора можливістю виплеснути свої емоції, проявити свої здібності!
Ідея хороша, якщо на неї є попит. Будь-яку ідею, чи свято чи навіть бізнес, треба відчути. Інтуїція – те, що направляє, веде, важливо прислухатися. Ось зараз у нас новий напрямок – проведення різнопланових заходів в Італії та Словенії. Від цих країн йде таке ж тепло, як від мого рідного Ташкента, і там надійні партнери. Чому б ні?
"Сарафанне радіо" – чудовий менеджер
Івент-проект неможливий без фантазії. У ТОПі необхідних інструментів мобільність – бути доступним у мережах і на телефоні. Важливі візитки. Не потрібно писати там багато слів. Важливо, щоб було зрозуміло – ви створите незабутнє свято. Краще одразу друкувати великий тираж, так дешевше. Носіть декілька штук завжди з собою. Беріть їх на урочистості, залиште гостям. "Поселіть" свої візитки там, де буває багато людей – виставки, фестивалі, торгові центри, а головне – ресторани і кафе. Про умови домовляйтеся. Десь це може бути платно, десь – по бартеру. Згадайте про перелік друзів, як у мережевому маркетингу. Зателефонуйте знайомим, повідомте, чим ви займаєтеся. Офіс бажаний. Комфорт під час розмови сприяє появі довіри клієнта до вас. Фото- та відеопідтвердження вашої роботи дуже важливе: "збирайте" ілюстрації своєї творчості. Завжди беріть завдаток. Це свідчення серйозності намірів обох сторін.
Ексклюзив завжди в пошані! Готові програми тільки, якщо замовлення сьогодні ввечері, а свято – вже завтра. Реквізиту не потрібно багато, але до кожного сценарію бажано мати новий і потроху формувати "матеріальну базу". Один і той же реквізит можна використовувати по-різному, фантазуйте!
Будьте привітні й конкретні на зустрічах. Пам'ятайте – люди замовляють послугу, і вона починається вже з першої хвилини розмови. Важливо пам'ятати про три кити першої зустрічі з клієнтом: пунктуальність – в ідеалі прийти раніше і освоїтися в приміщенні; усмішка, щирість, охайність; цінова політика – уміння поєднати бажання з можливостями клієнта, збалансувати бюджет. Часто люди хочуть дуже багато за дуже маленькі гроші, важливо пояснити, де не доречна економія і чим загрожує. А для цього важливо викликати довіру. Бездоганна організація заходу – це гарантія того, що вас порекомендують. "Сарафанне радіо" – чудовий менеджер.
Не бійтеся, якщо у вас украдуть ідею. Придумаєте ще!
"Мій" клієнт мене завжди знайде. З конкурентами не треба сваритися або боротися. Можна співпрацювати, ділитися досвідом. Конкурентів доцільніше перевести в статус партнерів. Якщо у них є щось хороше – створіть ще краще. Не бійтеся, якщо у вас украдуть ідею. Придумаєте ще! Залишайтеся на позитиві. Особисто для мене конкурентів немає, тому що "мій" клієнт мене завжди знайде.
Кадри вирішують усе. Коли нам хтось потрібний, ми даємо оголошення або шукаємо через знайомих. З практики знаю, що "наша" людина завжди приходить сама або ми перетинаємося десь в інших місцях, ситуаціях.
Вимогливі клієнти – це добре. Бо коли клієнт знає, чого хоче, з ним легше працювати. Я б навіть сказала: у нас бракує клієнтів, яких дійсно цікавить якість виконання. Коли платять і повністю довіряються – це круто. Але потрібен правильний вибір. Організаторів свят, за статистикою, в місті близько сотні, але на мій погляд, реально можна довіритися близько десяти.
Розвиватися треба завжди, навіть, якщо ви вже все робите на автоматі. На розвиток компанії на самому початку варто залишати побільше. Це запорука руху вперед. Якщо ви не впевнені у виборі напрямку або витрачаєте зароблене на виплату кредиту або щось ще – викручуйтеся, шукайте способи бути популярним із мінімальними вкладеннями, користуйтеся орендою. Тут ключову роль відіграє харизма. Мінімум 10% від заробітку потрібно відкласти на розвиток, і ще мінімум 10% на витратні матеріали.
Зі святом по життю – це чудово!
Концептуальність – наше все. Пишні святкування, безліч конкурсів, зірки естради – це вже не в моді. Головне – концепція заходу повинна донести до аудиторії певні цінності. Родини, іменинника, підприємства.
Зараз попит на європейський івент. Вишуканий, простий, стриманий, але продуманий до дрібниць. Тому дуже багато весіль камерних на 20-30 гостей. Тематика еко і сільського стилю лідирує: натуральні матеріали, живі квіти. Прив'язки до кольору також все менше. Біло-сині або бірюзові весілля поступаються місцем просто збалансованим по кольору з яскравими родзинками.
Зі святом по життю – це чудово!
Маємо справу з freedom-івентом. В ньому просто немає місця шаблонам. Наречена в кедах? Чудово! Церемонія босоніж на пляжі? Та легко! Не зникає з весільних урочистостей хіба що лавсторі – її завжди люблять дивитися гості і закохані. Для корпоративів знову ж таки важливі концептуальні моменти. Розваги повинні об'єднувати. З кожним роком корпоративів стає дедалі більше. Навіть маленькі підприємства хочуть подарувати своїм колективам свято. А якщо навпаки – колектив – шефові, дуже доречні експрес-привітання.
Зі святом по життю – це чудово! Коли робота в радість, відчуваєш себе набагато щасливішими. І я живу саме так!
Фото надала героїня публікації
Ірина Гришко