Школа додаткового комплексного навчання "Грайлик"

Центр дитячої та юнацької творчості, позашкільний навчальний заклад - Школа додаткового комплексного навчання 'Грайлик'

Керівник: Остапенко Лариса Семенівна.

Педагоги: Білинська Олена Леонідівна, Білинська Людмила Петрівна, Дементьєва Тетяна Леонідівна, Сорока Марина Миколаївна, Ремех Валентина Іванівна, Чередник Надія Федорівна, Абжалілова Людмила Пилипівна.

Назва цього дитячого творчого об’єднання з’явилася в ЦДЮТ в 1994 році невипадково. Оскільки гра – це улюблений вид діяльності людини, дорослої чи маленької, а маленької – особливо. Через гру дитина пізнає навколишній світ, самого себе, вчиться спілкуванню з дорослими і однолітками, набуває безліч знань, умінь, навичо. Цей перелік може тривати довго.

Тому навчання в школі комплексного навчання "Грайлик" базується тільки на використанні ігрових форм роботи, де діти не відчувають на собі тиску накопичення певних знань, а просто грають: в англійську мову, математику, художню працю і т. і. Педагог, що добре розуміється на фізіологічних, психологічних особливостях дітей дошкільного віку, з великим терпінням, відповідальністю, надзвичайно професійно готується до кожної гри, до кожної зустрічі зі своїми вихованцями.

Початок навчання дитини в загальноосвітній школі – важливий і нелегкий етап в житті будь-якої сім’ї. Педагогічна необізнаність багатьох батьків не дає можливості підготувати дітей до навчання в школі належним чином, сформувати в них стійку позитивну мотивацію до навчання. Допомогти і дітям, і батькам у подоланні цих труднощів і намагається педагогічний колектив "Грайлика".

Але є ще одне завдання, яке вирішується під час навчання дітей протягом 1-2 років. Це виявлення творчо обдарованих дітей, залучення їх до подальшого відвідування гуртків, що працюють в ЦДЮТ.

Навчальна програма "Грайлика" складається з 6 предметів:

  • математика;
  • розвиток українського мовлення;
  • англійська мова;
  • етика (морально-духовне виховання);
  • художня праця;
  • музика та рух.

Як стверджує Людмила Петрівна Білинська, що викладає математику, "Якщо розвинути в дитині здатність думати, аналізувати, логічно мислити, спостерігати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, а також розвинути мову, навчити фантазувати, уявляти, вона надалі зможе набагато легше опанувати шкільну програму".

Всі завдання програми з математики надаються в певній послідовності: від простого до складного з урахуванням вікових особливостей дітей.

Використовуючи такий серйозний прийом, як пошуково-дослідницька діяльність, педагог застосовує його як гру – "чарівну паличку", що вмить перетворить процес навчання на яскраву, цікаву, захоплюючу пригоду, подорож або змагання.

На заняттях з розвитку українського мовлення вчать дітей говорити виразно, не поспішаючи, без зайвого напруження. Крім  того, добирати слова близькі та протилежні за значенням, називати характерні ознаки добре відомих предметів, істот, порівнювати їх, відповідати на запитання та самим формулювати їх.

Під час навчання педагог має сформувати у дітей уявлення про звукову структуру слова, збагатити, активізувати словниковий запас, сформувати навички діалогічного і монологічного мовлення.

І все це реалізується на занятті-виставі, занятті-екскурсії, занятті-грі. І що цікаво, на кожне заняття до дітей може завітати кумедне ведмежатко або вовчик-братик, або весела кудлата лялька.

Ну, а без мови міждержавного спілкування, тобто англійської, важко уявити успішне майбутнє будь-якого фахівця. Тому "Грайлик" йде в ногу з часом, і на уроках англійської мови діти опановують мінімальний запас слів для побудови діалогів англійською мовою, складання невеличких оповідань про сім’ю, тварин, рослини, погоду, іграшки, кольори…

І знову гра: в магазині ми вивчаємо іграшки, в зоопарку – диких тварин, на прогулянці - пори року і кольори, а, завітавши в гості до когось з вихованців, вивчаємо тему "Сім’я".

Необхідно зауважити, що на всіх заняттях діти часто малюють, розфарбовують, співають і танцюють, беруть участь в рухливих іграх. Але це все на чітко визначену тему і предмет, де воно відбувається.

Саме тут дітей вчать розпізнавати добро і зло, сердечних людей і безсердечних, чинити добрі справи, адекватно реагувати на погані. 

На заняттях з художньої праці відбувається знайомство дітей з різними видами художньої творчості, різними матеріалами. Нібито все звичайно: малюнок олівцями і фарбами, виготовлення аплікації з паперу, поробки з природного матеріалу, ліплення з пластиліну. А за всім цим – розвиток малих м’язів рук, координації рухів, виховання посидючості та уваги, вміння концентрувати її на виконанні завдання, охайності, прагнення довести розпочату справу до кінця.

Все це  дуже знадобиться під час навчання в школі. І головне – створення ситуації успіху для кожної дитини, бо закінчена робота – це певна перемога.

Велике значення в естетичному вихованні, фізичному вдосконаленні дітей мають заняття з курсу "Музика та рух".

"Грайлик" вчить дітей слухати музику, рухатися під неї у зв’язку з різним темпом, ритмом, характером, переживати зміст музичного матеріалу в його цілісності – відчувати його образ. І знову тут панує гра, яка додає радості, яскравих вражень, створює широкі можливості для виявлення ініціативи, пробуджує активність, розвиває творчі здібності.

А у фіналі – випускний бал з врученням документа про здобуту освіту і медалі за відмінне навчання!

Все, про що йдеться, діти опановують протягом навчального року по 4 уроки двічі на тиждень. Тривалість одного заняття 30 хвилин.

Приймемо до школи "Грайлик" всіх бажаючих вчитись граючи!

Адреса

м. Черкаси, вул. Смілянська, 33
Коментарі