Мала академiя наук

Центр дитячої та юнацької творчості, позашкільний навчальний заклад - Мала академiя наук

Мала академія наук  України (МАН) існує з 1995 року і представляє собою Всеукраїнське державно-громадське об’єднання учнів.

Чому постало питання організації у Всеукраїнському масштабі цього об’єднання учнів? Перше – це існування соціального попиту, зацікавленості учнів 7-11 класів у розвитку своїх інтелектуальних здібностей, задоволенні потреб творчого розвитку і  відповідно до цього у професійному самовизначенні. Друге – це надзвичайне зростання в складних економічних умовах  духу вчених, викладачів вищих навчальних закладів, найкращих педагогів, керівників навчальних закладів різних типів з питань плекання гідної наукової зміни нашої держави, спроможної повести науку у ХХІ столітті.

Сходинка до ВУЗу – так називають Малу академію наук, створену в 2000 році спільними зусиллями Центру дитячої та юнацької творчості і Черкаського державного технологічного університету.

Мала академія – це об’єднання розумних і талановитих юнаків та дівчат, яких не задовольняє робота зі шкільними підручниками, вони читають спеціальну літературу, шукають відповіді на свої запитання з різних галузей знань, займаються науково-дослідницькою роботою. МАН допомагає їм у визначенні майбутньої професії, а головне – відкриває нові, можливо, приховані таланти й здібності.

Впродовж трьох років учні мають змогу навчатися в університетських аудиторіях, їм допомагають наставники із професорсько-викладацького складу університету.

Академія налічує 3 відділення (6 секцій):

  • філології та мистецтвознавства (секції української мови, англійської мови);
  • математики (секція математики);
  • хімії та біології (секції хімії,загальної біології, психології).

Тут займаються наукою майбутні хіміки, біологи, психологи, фахівці з іноземної та української мов, математики. Програма занять секцій розрахована на слухачів 9-11 класів. Діяльність МАН спрямована на :

  • виявлення, підтримку та розвиток творчих здібностей школярів;
  • створення умов для максимального розкриття обдарованості та творчого самовдосконалення учнів;
  • розвиток їхньої цілеспрямованості, самостійності, відповідальності, творчої активності та свідомого ставлення до розумової праці;
  • становлення пошукового, дослідницького  способу мислення учнів, їхньої потреби в самоосвіті, самовихованні та адекватній самооцінці своєї науково-дослідницької діяльності;
  • формування у слухачів уміння та навичок роботи з науковою літературою, приладами, методами обробки наукової інформації.

Визначаючи тему дослідження слухача, стимулюючи формування його інтересу до дослідницької роботи, науковий керівник застосовує індивідуальний підхід до кожного дослідника, враховує його мотивацію та інтелектуальні здібності. Бере до уваги наукову та суспільну актуальність обраної теми, рівень знань учня з профільної дисципліни. Звертається увага на те, що тема дослідження повинна бути цікавою для учня – це дасть йому можливість реалізувати у повній мірі свої знання, творчі здібності, нахили, навички.

Екскурсії з метою ознайомлення з історичними пам’ятками України, на промислові підприємства міста, вечори відпочинку, дискотеки, зустрічі з цікавими людьми дають змогу юним академікам спілкуватися, дружити, допомагати один одному.

Практика переконує, що навчання в МАН – якісне, оскільки всі випускники навчаються за кошти державного бюджету в провідних навчальних закладах  України та Росії.

Неодноразово слухачі МАН були переможцями Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН України.

В 2012-2013 навчальному році змінилися  напрямки роботи двох відділень МАН. Це пов’язано зі зміною в освітніх потребах учнівської молоді. Відповідно до побажань, на базі Черкаського національного університету ім Б.Хмельницького було  відкрито секції:

  • психології (викладач кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Шавровська Наталія Володимирівна), 
  • української мови (викладач кандидат філологічних наук, доцент кафедри українського мовознавства Лонська Людмила Іванівна).

Змінилися викладачі в секціях математики та англійської мови.

Секцією математики керує молодий талановитий викладач, кандидат фізико-математичних наук Бабенко Сергій Віталійович (ЧНУ), а з учнями, які  бажають поглиблено вивчати англійську мову, працює викладач Черкаського державного технологічного університету Шулежко Ольга Павлівна.

Без змін залишились секції біології (викладач кандидат біологічних наук, доцент кафедри загальної екології та природокористування Чемерис Інгріда Альгімантівна), хімії (викладач  кандидат хімічних наук, доцент кафедри загальної хімії Ящук Людмила Борисівна).

Слухачі Малої академії мають змогу поглиблено вивчати обрану науку в сполученні з практикою, охоплювати такі галузі знань, що виходять за межі шкільної програми, набувають навичок науково-дослідницької діяльності. Навчання проводиться групами та індивідуально, враховуючи особисті  інтереси та творчий потенціал кожного слухача.

Науково-дослідницькі роботи, написані слухачами МАН,  представляються на міський  конкурс-захист науково-дослідницьких робіт Малої академії наук. Заняття в секціях МАН  сприяють професійному визначенню та творчій самореалізації.

Набір в секції МАН проводиться впродовж усього навчального року, так що всі бажаючі підвищити свій рівень знань, зможуть це зробити під керівництвом досвічених педагогів. Всі бажаючи можуть звертатися безпосередньо до педагогів.

Контактні телефони:

Черкаський державний технологічний університет:

  1. Хімія. Ящук Людмила Борисівна (050 464 44 26);
  2. Біологія. Чемерис Інгріда Альгімантівна (050 858 21 25);
  3. Англыйська мова. Шулежко Ольга Павлівна (063 94 34 463).

Черкаський національний університет ім. Б Хмельницького:

  1. Математика – Бабенко Сергій Віталійович (098 833 80 32);
  2. Психологія – Шавровська Наталія Володимирівна (096 91 04 884);
  3. Українська мова – Лонська Людмила Іванівна (097 581 70 12).

Адреса

м. Черкаси, вул. Смілянська, 33
Коментарі