У Черкасах з'явився центр допомоги дітям з особливостями розвиткуНові методики для адаптації особливих діток. |
20 червня 2017132631 |
У корекційному центрі "Баланс" особливих дітей адаптують до соціально-активного життя і допомагають малюкам з проблемами опорно-рухового апарату освоїти нові навички та рухи.
Доки синові не виповнилося 4 роки, Вікторія не звертала уваги на постійні істерики, гіперактивність і повну байдужість до іграшок. Як і всі мами, вона сподівалася, що дитина "переросте" цей період і буде поводитись, як малюки його віку. Але цього не сталося, хлопчику поставили діагноз "синдром дефіциту уваги та гіперактивність". Вже протягом 4 років мама бореться з нервовим розладом сина.
Особливості розвитку дитини можуть у майбутньому мати складні наслідки, наприклад, гіперактивність переросте в агресію. Тому за всіма особливостями поведінки дитини треба спостерігати і не "списувати" їх на характер або спадковість. Для корекції набутих або вроджених особливостей у Черкасах використовують нові методики, які активно застосовуються в Європі: сенсо-моторну терапію, Монтессорі-терапію, Томатіс-терапію, метод Фельденкрайза і мультітейпування. Також у корекційному центрі представлена система розвитку тіла – альфа-гравіті.
Сенсорна терапія допомагає адаптуватися до навколишнього світу
На думку Джин Айрес, американського психолога і засновниці теорії про порушення сенсорних систем, кожна десята дитина страждає дисфункцією сенсорної системи. Раніше, коли діти проводили багато вільного часу на вулиці, а не вдома за комп'ютером, такі проблеми проходили непомітно. Сьогодні проблеми з сенсорною системою дуже поширені, їх складно виявити. Батьки часто списують все на дитячі забаганки: "не хочу одягати светр, колеться", "вимкни світло, дуже яскраво", "я втомився".
Сенсорний досвід повинен бути в житті кожної дитини: відчути, побачити, понюхати, торкнутися. Тому малюків треба знайомити з різними матеріалами, допомагати вивчати навколишній світ. І якщо дитина не може опанувати одне з відчуттів сенсорної системи або навпаки занадто сильно його сприймає, малюкові потрібна допомога.
Тактильна гіперчутливість – один із найпоширеніших проявів дисфункції сенсорної інтеграції. Якщо ви помітили, що дитині неприємні дотики, вона уникає струменів води, це може свідчити про наявність дисфункції. Найчастіше дитині це не просто неприємно, вона має болючі відчуття, які можна порівняти з дрібним розрядом електрики. Гіперчутливість з віком не мине. З такою особливістю потрібно працювати, тренувати мозок по-іншому сприймати реальність, адаптуючи дитину до життя в соціумі.
В яких випадках потрібна сенсо-моторна терапія:
– надмірна або недостатня чутливість, наприклад, уникнення ігор з піском, катання на гойдалках, каруселях або надмірне захоплення цими іграми;
– проблеми з використанням столових приладів, ножиць, олівця;
– труднощі в навчанні письму, читанню, катанню на велосипеді;
– швидка стомлюваність, затримка розвитку мови, рухового розвитку.
Сенсо-моторна терапія дозволяє поліпшити концентрацію уваги. За допомогою цього методу опрацьовують моменти, які важко реалізувати в повсякденному житті.
Корекційний центр "Баланс" займається двома напрямками: перший – робота з дітьми з особливими діагнозами ДЦП, синдром гіперактивності та дефіциту уваги, синдром Дауна, затримка психомоторного розвитку, мовленнєвого розвитку, прояви дислексії; друге – заняття з дітьми, у яких відсутня концентрація уваги, з поганою успішністю в школі, непосидючі. Останні порушення складно діагностувати, але на них варто звертати увагу.
Монтессорі-терапія – допомога дітям з особливостями розвитку
Важко знайти маму, яка не чула б про педагогіку за системою Марії Монтессорі. Але мало хто знає, в чому відмінність терапії від системи навчання. За допомогою Монтессорі-терапії активно опрацьовують дрібну моторику, яка впливає на розвиток мови, і навчають за допомогою простих методів складним речам.
За цією методою працюють з невербальними дітьми, у яких є складнощі розвитку. Навчають дітей елементарних основ, які їм іноді недоступні, наприклад, користуватися горщиком, одягатися, взуватися, самостійно їсти. Терапія Монтессорі навчає дитину правил існування в соціумі. Батькам складних дітей ця терапія пояснює, як знайти підхід до дитини, щоб вона їх почула, побачила та найважливіше – зрозуміла.
В яких випадках потрібна Монтессорі-терапія:
– діагноз ДЦП;
– затримка мовного розвитку;
– затримка психомоторного розвитку;
– аутичний спектр.
Лікування звуком – Томатіс-терапія
Цей метод діє на кору головного мозку за допомогою музики та звуків. Для кожної дитини програму прописують індивідуально і подають через спеціальні бездротові навушники. Заняття триває 2 години в середовищі Монтессорі. В цей час дитина грає і займається своїми справами. Вплив методу помітний навіть на електроенцефалограмі, яку обов'язково роблять до і після проходження курсу. Томатіс-терапія позитивно впливає на розвиток мовлення.
У яких випадках використовують Томатіс-терапію:
– неврологічні захворювання;
– аутичний спектр;
– затримка мовного розвитку;
– затримка психомоторного розвитку;
– дислексія (проблеми з навчанням читанню й письму);
– синдром дефіциту уваги та гіперактивності.
Мультітейпування – допомога тілу
Метод мультітейпування застосовують для людей з неврологічними особливостями та проблемами опорно-рухового апарату. За цією методикою, на тіло накладають спеціальні пластирі – кінезіотейпи. Ці пластирі виготовлені з 100% бавовни, дозволяють регулювати м'язові реакції і фіксувати положення суглобів. Їх можна порівняти з ортезами, які не сковують рухи. Цей метод розробили для стимуляції організму до використання природного процесу загоєння, щоб допомагати підтримувати функції суглобів і м'язів.
У яких випадках використовують мультітейпування:
– для зменшення набряклості (лімфодренажний ефект);
– для зменшення больових відчуттів після травм;
– для поліпшення функції м'язів;
– з метою профілактики для захисту суглобів.
Практика рухів
У корекційному центрі "Баланс" є можливість відвідати заняття з альфа-гравіті, що дозволяє людині рухатися у тривимірному просторі. Ці заняття проходять у підвішеному стані. Вправи відрізняються від звичайних занять спортом. 15 хвилин заняття замінюють півтори години в тренажерному залі. Такі тренування добре розслаблюють, підходять для дітей і дорослих з проблемами опорно-рухового апарату.
Заняття за методом Фельденкрайза проходять індивідуально або в групі. Ціль методики – навчити тіло звичним рухам у незвичний спосіб. Здоровим людям метод дозволить прибрати м'язові болі, наслідки травм, залишкові больові синдроми після переломів, проблем зі спиною. Для діток із діагнозом ДЦП – це навчання новим рухам, які не були засвоєні або набуті в природний період розвитку.
Щоб запобігти появі серйозних проблем із розвитком, фахівці рекомендують не забороняти дітям бути дітьми і дозволяти випускати свої емоції.
Перша і головна порада – давати дітям бути дітьми. Не треба забороняти дитині вивчати світ через батьківські страхи: якщо малюк хоче залізти на високу гірку, потрібно просто допомогти йому. Не треба виховувати "стерильних" дітей. Якщо він забрудниться – нічого страшного не трапиться.
Не покладайте на дитину багато відповідальності. Ми часто говоримо 6-річному малюку – ти вже дорослий, ти повинен, хоча насправді він ще зовсім малюк. І в 4 роки не варто забороняти дитині плакати, тим паче хлопчику. Це нормально в його віці. В будь-якому віці важливо підтримувати дітей і дозволяти виявляти емоції.
Якщо вам здається, що дитина має якісь вади – не поспішайте з висновками. Часто батьки схильні перебільшувати. Якщо є підозри на неврологічні порушення, потрібно звертатися до фахівця, який зможе визначити, вигадана проблема чи ні.
6 ознак дитячої поведінки, які повинні насторожити:
– проблеми зі сном (старше 3 років);
– занадто високий або низький рівень активності;
– труднощі в утриманні пози і засвоєнні нових рухів (старше одного року);
– погане засвоєння навичок самообслуговування (старше 3 років);
– затримка в розвитку мови (старше 2 років);
– труднощі у навчанні (старше 5-6 років).
Якщо ви помітили в поведінці своєї дитини тривожні симптоми, звертайтеся за порадою до фахівців корекційного центру "Баланс" за адресою вул. Добровольського, 3/4, або за телефоном (063) 447-26-01.
Фото надали герої публікації.
Маргарита Годуліна
Как я рада,что появился такой центр в Черкассах!!! Сама по себе знаю как он необходим и для детей,и для родителей!!! Моя мечта сбылась!!! Когда лет 7 я хотела открыть такой центр мне ставили палки в колеса и не своим голосом кричали,что диагноза аутизм нету,это выдумки!!! Рада,что сейчас у особенных детей и у их родителей есть шанс!!!
мені подобається2мені не подобається0