Три основні проблеми черкаського бізнесуПро що мовчать підприємці малого та середнього бізнесу в регіонах? |
28 травня 20197320 |
Нещодавно наша редакція поспілкувалася з Валерією Іонан, засновницею першої у Східній Європі компанії для малого і середнього бізнесу і стартапів – "Quadrate 28 Corp.", яка надає послуги з маркетингу, HR, фінансів, продажів і digital-просування. Валерія родом з Черкас, закінчила Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького. З нами Валерія поділилася своєю думкою про стан малого та середнього бізнесу в регіонах, болями підприємців і можливими діями, які допоможуть їх вирішити.
За час спілкування з підприємцями Черкас Валерія виділила три ключові проблеми, які заважають бізнесу рости і розвиватися. Проблеми, які хвилюють кожного, але про які часто мовчать.
Проблема №1: Відсутність кадрів
Більшість хороших фахівців їдуть у великі міста, тому місцеві підприємці змушені працювати або з фрілансерами, або робити частину операційної роботи самостійно.
Як це можна вирішити: розробляти стратегії і виходити на інші ринки (внутрішні – інші регіони в країні, і зовнішні – в інші країни), працювати над корпоративною культурою своєї компанії – створювати класні і комфортні умови для роботи, показувати фахівцям, що в місті є робота, яка дозволить рости і розвиватися, пропонувати класні проекти. Для цього підприємцям потрібно серйозно задуматися над власним розвитком і вкладати більше часу на саморозвиток і самонавчання.
Було б круто, якби регіональні компанії перехопили практику столиці – вводили досвід стажувань у компаніях ще зі шкільної парти, тим самим вирощували б для себе таланти, не чекаючи випуску потенційних співробітників з університетів.
Проблема №2: Відсутність освіти для підприємців
Це найбільш болюча тема – підприємців не вчать, як вести бізнес, фінанси, що зробити, щоб компанія росла, і як боротися з касовими розривами. В результаті – багато дій наосліп, що кожен раз підриває впевненість підприємця в тому, що він робить.
Як це можна вирішити: переймати досвід західних колег, організовувати тренінги та інтенсиви за запитом підприємців. Відвідувати більше правильних бізнес-заходів, навчатися постійно.
Проблема №3: Відсутність досвіду та однакові помилки
Наприклад, небажання підприємця перестати замикати операційні процеси тільки на собі і вчитися делегувати. Без цього зростання бізнесу і самого підприємця неможливе.
Як це можна вирішити: іноді підприємцям здається, що їхні проблеми – це тільки особисті проблеми і більше нікого вони не стосуються. Але це не так. Рішенням може стати розробка порталу для підприємця, де будуть публікуватися новини законодавства та світові тренди. Працювати з фахівцями проектно, якщо немає можливості працювати на постійній основі. Відбудували один процес – почекали, пожили в ньому, зробили паузу. Побудували другий, і так до нескінченності.
Насправді, список складається з більш ніж 100 проблем, і на кожну можна знайти декілька шляхів вирішення.
За допомогу у створенні матеріалу дякуємо компанії "Quadrate 28 Corp.".