Не перетворюйтеся на пластик: 7 порад з “інформаційної гігієни” у FacebookЯк реагувати на хейтерство та тролінг у соцмережах. |
2 квітня 201813360 |
Що робити з "тролями" та "хейтерами", чи видаляти незручні запитання і коментарі та чи варто розділяти "себе-людину" та "себе-професіонала", розповідає Олена Литвинова, черкащанка, яка заробляє блогерством на життя.
Спілкуйтеся онлайн так само, як і в реальному житті
Є люди, які вважають інтернет-простір полем вседозволеності, оскільки через монітор не можна ні "доплюнути", ні ляпаса дати. Та навіть якщо ви ніколи не зустрінете опонента в житті – таке спілкування бачать інші. Я якось відмовилася брати людину на роботу через її агресивну відповідь на цілком коректний коментар іншому користувачу в Facebook. Зрозуміла, що не спрацюємося.
Відрізняйте конструктивну критику від "тролінгу" та "хейтерства"
Під час невербального спілкування легко неправильно зрозуміти співрозмовника, опираючись лише на текст – без міміки, жестів, інтонації. Якось під моїм постом про допомогу тваринам "випадковий Facebook-перехожий" написав, що я неправильно поширюю інформацію. Я уїдливо відповіла: "То навчіть, як треба". Несподівано чоловік прислав мені в "приват" масу корисної інформації, посилань, а переконавшись, що я дійсно волонтер, ще й забезпечив притулок кормом на декілька місяців.
Не дозволяйте топтатися брудними чобітьми у своєму домі
Facebook-сторінка – це, по суті, віртуальна домівка, тож гостей слід приймати аналогічно. Якщо людина починає з грубощів, образ, недоречних зауважень, не лише до власника сторінки, а й до його друзів, учасників дискусії, то чи варто терпіти цього хама у власному інформаційному просторі? Звісно, не слід влаштовувати з оточення у соцмережі "теплу ванну" з суцільних прихильників, бо можна зовсім "відірватися від реальності". Просто лишайте тих, чия критика допомагає вам "рости", і блокуйте тих, хто прагне самоствердитися через вас.
Не видаляйте пости, коментарі та незручні питання. Особливо на бізнес-сторінках
Рукописи не горять, тим паче не горять скріншоти, тож опонент матиме ще одного "козиря" – видалили, отже, щось приховуєте. Завжди можна знайти спокійну адекватну відповідь або запропонувати перевести дискусію в формат приватних повідомлень чи особистої зустрічі.
Перевіряйте інформацію за першоджерелом
Не піддавайтеся на істерії в соцмережах, коли люди масово репостять новини кількарічної давності чи інформаційні "вкиди" з фейкових акаунтів. Хоча б "загугліть" новину та фото, подивіться, скільки друзів і підписників має людина, яка поширює неймовірні дані. Якщо інформацію не вдається перевірити, почекайте декілька годин. Хтось неодмінно це зробить і викладе результати.
Не влазьте в "бійку" під чужим постом
Краще створіть власний контент. Залишаючи низку коментарів під чужим постом, ви щоразу підіймаєте цей допис у стрічці, а отже – робите його популярнішим. Якщо ви не погоджуєтеся з автором, краще зробіть на цю тему допис на власній сторінці (можна згадати чи навіть "тегнути" автора поста, який наштовхнув на роздуми). Так ви, по-перше, не допомагатимете просуванню опонента, а по-друге, зробите власну сторінку більш яскравою і відвідуваною.
Не перетворюйтеся на "пластик"
Деякі профілі у Facebook схожі на щоденники "ідеальних людей", які виставляють лише найбільш вдалі фото, завжди скрізь встигають, їм усе вдається. Я такі профілі називаю "пластиковими", бо за ними неможливо роздивитися справжню людину. Звісно, я не закликаю лише скаржитися на життя в соцмережах, але в "успішний успіх", без падінь і провалів, мало хто вірить. Набагато цікавіше слідкувати за людиною, яка поступово йде до своєї мети, іронізує над собою, пише про свої "факапи", щоб інші могли їх уникнути, щиро ділиться радістю невеличких перемог. Така людина викликає емпатію, бо інші користувачі асоціюють її з собою.
Також я не раджу жорстко розмежовувати "себе-людину" і "себе-професіонала". Адже якою якісною не були б товар чи послуга, яку ви пропонуєте, ви як особистість все ж важливіші.
Ірина Семенова