"СтопХам" у Черкасах: бути чи не бути

Найближчим часом бидло-водії можуть зникнути, адже у нашому місті активізуються одразу дві організації, які будуть з ними боротися.

7 лютого 201531890
''СтопХам' у Черкасах: бути чи не бути'

Виник цей рух у Росії 5 років тому. Основна мета організації – запобігання хамству на дорозі. Полем їх діяльності є порушення правил дорожнього руху, зокрема паркування. Відеозаписи своїх рейдів завантажують на власний канал Youtube, або в групу ВК. Зазвичай, коли "стопхамівці" вчать водіїв своїми радикальними методами, як правильно треба паркуватись, виникають конфлікти, які здебільшого закінчуються бійкою. Якщо власник для захисту своєї "ластівки" використовує бейсбольну биту або ніж, то активісти "СтопХам" можуть відібрати цю зброю і нею ж нанести шкоду автомобілю.

Найбільш активно організація діє в Росії, їх досвід перейняли українці та молдавани. Російські "стопхамівці" забезпечили правовий захист своєї діяльності. Черкаський "СтопХам", на жаль, не такий активний. З'ясувати причину такої ситуації нам допоміг Богдан Ненадович, один із учасників черкаської організації.

Є 2 причини, чому нас не видно: фінансування та пасивність учасників. Є таке поняття "диванні війська". Більшість людей у Черкасах саме такі. "Так, давайте зберемося! Розберемося з бидло-водіями!", – пишуть вони у соціальних мережах. Ми чекаємо осіб 15-20, а приходить лише п’ятеро-шестеро. Минулого літа було 2 рейди. Я брав участь лише у першому, тоді якраз так було.

Богдан розповідає, що діяли під час рейду за стандартною схемою "СтопХам": водіїв, які були за кермом або біля неправильно припаркованого автомобіля, просили перегнати машину на стоянку. Якщо просто бачили автівку у невстановленому для паркування місці, ліпили наклейку на лобове скло і йшли далі. Траплялися й агресивні водії, але бійок не було.

  • Фото 1 - Фото із пабліка Вконтакте "Черкаське бидло"
  • Фото 2 - Фото із пабліка Вконтакте "Черкаське бидло"
  • Фото 3 - Фото із пабліка Вконтакте "Черкаське бидло"

Після акції активісти написали петицію в ДАІ – патруль з’явився біля "Любави" лише через 2 тижні.

Кожного разу ДАІшники різні приїжджають, тож встановити з ними постійний контакт важко, – каже Богдан Ненадович. – Якщо вдасться скооперуватися з ними, то викликати патруль можна буде оперативно. Щодо фінансування, то треба ж купувати наклейки, а одна така коштує не менше 30 гривень, – зазначає активіст. – Не кожен зможе викласти зі своєї кишені суму хоча б на 2-3 наклейки.

Цьогоріч "СтопХам" планує починати рейди з весни. Найближчим часом у Черкасах може з’явитися ще одна організація, яка збирається боротися не лише з бидло-водіями, а й з проявом хамства у місті загалом. Анонімний адмін пабліка "Черкаське бидло" поділився декількома ексклюзивними деталями нового проекту.

Спочатку паблік було створено з метою збору компромату, але зараз ми плануємо створити громадський рух. Зараз у нас невеликий колектив. Але важлива не кількість, а активність.

Методи боротьби потенційний учасник організації не розкриває, але наголошує, що вони будуть в межах закону та моралі. Сподівається, що цьому сприятиме черкаська міліція.

Мені не імпонують методи "СтопХам". Хочеться, щоб людина зрозуміла, що цивілізоване суспільство диктує інші правила. Люди повинні помічати порушення і не боятися робити зауваження. Важливо також, щоб правоохоронці якісно виконували свою роботу.

Фінансування проекту сподіваються забезпечити не лише власним коштом, а й грантами і благодійними внесками.

Олег Магльований

Хочете підказати нам тему статті чи новини? Напишіть її на пошту нашому редактору і +100500 до карми вам гарантовано!
Коментарі