Єдиний відомий у Черкасах майстер із виготовлення ексклюзивних шкіряних аксесуарів дозволяє клієнтам самостійно "обирати" вартість виробу, продає свою продукцію мільйонерам із-за кордону і знає, скільки насправді коштує унікальність.
Я зробив більше 500 ексклюзивних замовлень
Виробництво шкіряних аксесуарів – це мій основний заробіток вже близько трьох років. Одного разу я зрозумів, що за тиждень роботи зі шкірою заробляю більше, ніж за місяць на основній... Тоді я звільнився і розпочав займатися виключно виготовленням шкіряних виробів.
Я роблю різні аксесуари, починаючи від брелоків і завершуючи сумками та іншими більш масштабними проектами. Найчастіше я роблю чоловічі портмоне. Жінки здебільшого замовляють такі подарунки своїм коханим, а чоловіки – або собі, або друзям. Іноді виготовляю сумки і парасольки.
У роботі використовую абсолютно будь-яку шкіру. Стандартні варіанти – яловича, овеча, цапина. Також працюю з екзотичною шкірою.
Я завжди позиціонував свої товари як ексклюзивні. Кожна робота унікальна. Я брався за замовлення будь-якої складності. Завдяки цьому за півроку я отримав більше досвіду, ніж міг би за 10 років роботи на виробництві.
Шкіру купую у постачальників в Києві, Львові та Харкові. Все залежить від того, який різновид мені потрібен. Друзі знають, чим я займаюся, тому теж іноді привозять мені щось цікаве.
За приблизними підрахунками, я сам зробив більше 500 ексклюзивних замовлень. Загалом же, майстерня випустила близько 3000 виробів за три роки.
Я вже давно працював би тільки з мільйонерами і мільярдерами
Черга клієнтів у майстерню розписана на місяць-півтора. Я працюю здебільшого на Росію та інші країни. Багато замовлень надходить із Москви. Також у мене безліч клієнтів в Казахстані. Черкащани роблять замовлення, але здебільшого дрібні. Найдорожче замовлення в Черкасах було на 6500 гривень.
Майстерню відкрив півтора року тому. Спочатку працював один, перестав встигати, взяв на роботу дівчину. Потім почав розширюватися і набрав на роботу ще 6 осіб. Але в результаті погіршилася якість продукту. Тому довелося скоротити штат: зараз ми з помічницею працюємо у майстерні вдвох. Вона професійна швачка, кайфує від цієї роботи.
Я поступово зменшую кількість замовлень, намагаюся відмовлятися від чогось звичайного, стокового, нецікавого. Цей перехід дається досить важко, тому що всі потенційні клієнти – приблизно одного рівня. Вони не можуть купувати більш вишукані й дорогі речі. Була б моя воля, я вже давно працював би тільки з мільйонерами та мільярдерами. Близько 30-40% замовлень і так надходять із Москви від мільйонерів, але все одно хочеться більшого.
Зараз працюю більше 300 годин на місяць. Тобто 12 годин на день, не рахуючи вихідних. Раніше я працював ще більше. Наприклад, за минулий рік у мене було всього 11 вихідних. Але з часом з'являється досвід, ти розвиваєшся... Так, раніше за 4 доби я встигав зробити одне портмоне, зараз із помічницею ми можемо зробити 4-5 таких аксесуарів.
Клієнт зазвичай сам називає ціну
Замовлення надходять через соцмережу Вконтакте. Був час, коли хотів створити сайт, але потім зрозумів, що мені цілком вистачає пабліка. Завдяки йому у мене з'явилося багато постійних замовників.
Клієнт зазвичай сам називає ціну. Людина звертається з певним проханням, обирає приблизну модель, ціну і терміни. А я, зважаючи на отриману інформацію, рекомендую матеріал і види робіт, які можу провести. Все залежить від бюджету. Я можу порадити використовувати не шкіру крокодила, а стилізовану під неї яловичу, і тоді гаманець обійдеться в 100 доларів, а не в 600.
Є три параметри: гроші, замовник і сама робота
Із часом вчишся говорити "ні". Нещодавно мій друг, який працює з металом, сказав: "Коли береш замовлення, у тебе має бути хоча б два "так" із трьох". Є три параметри: гроші, замовник і сама робота. Або тобі платять багато грошей, або в тебе цікавий замовник, або оригінальна робота. Якщо є два з трьох, тоді я кажу "так".
Одного разу я відмовив клієнтові. Хлопець хотів замовити портмоне зі свастикою. Він її називав "гітлерівським хрестом". Тоді я вирішив, що не хочу робити таке замовлення. Не через те, що річ зі свастикою, адже це – древній слов'янський символ, а через те, яка людина буде користуватися виробом.
У роботі зі шкірою намагаюся максимально наблизитися до ювелірного мистецтва
Тривалість роботи над замовленням залежить від бюджету. Ціна аксесуара включає вартість матеріалу і роботи. Якщо це ексклюзивна робота, то ціна виробу – це приблизно 90% його вартості.
Простенький гаманець можна зробити і за 3-4 дні. Але у мене є проекти по 100-200 годин і більше. Навіть на гаманець я можу витратити 100 годин. Дуже велика кількість нюансів і дрібниць, малюнок... Коли просидиш 100-200 годин над якоюсь річчю, починаєш сприймати її як дітище. Велику кількість своїх виробів я дуже-дуже люблю.
У роботі зі шкірою намагаюся максимально наблизитися до ювелірного мистецтва. Виконую все більш складні замовлення. Базові техніки, які можна побачити в інтернеті, я вже давно освоїв. Будь-який екземпляр, який ви можете показати або описати, я вже або робив, або думав зробити, або знаю, як це зробити.
Дарина Дячок
Чи можливо замовити?