Як боротися з подряпинами на машині?

Пошкодження поверхні тепер не проблема.

8 червня 201728100
'Як боротися з подряпинами на машині?'

Навіть найбільш досвідчені й акуратні водії можуть зіткнутися з проблемою пошкодження кузова. З будь-якими подряпинами потрібно боротися одразу, тому що вони можуть привести до корозії металу. Директор магазину матеріалів для фарбування та догляду за автомобілем "Авто-Фарби" Олександр Коваленко розповів, скільки фарби знадобиться для машин різних кольорів і яких помилок не варто допускати під час вибору матеріалів.

Синтетична, акрилова чи базова – яку обрати?

Синтетичні фарби – так звані "фарби для паркану" – розводять найдешевшими розчинниками. Такий тип був популярним 25-35 років тому. Зараз же цю фарбу використовують для старих машин або з метою економії. Недоліки: навіть за високої температури така фарба може сохнути понад добу. Під час фарбування залишає великий осад на різних поверхнях, швидко втрачає блиск.

Акрилова фарба більш стійка до сонячних променів, ніж синтетична. До її складу входить спеціальний затверджувач, завдяки якому фарба швидко сохне. Вона підходить для роботи зі всім кузовом і окремими деталями. Зверху акрилову фарбу не потрібно покривати лаком, це бюджетний варіант фарбування. Недоліки: ця фарба не містить ксераликів (блискіток).

Базова фарба, або "Металік", містить спеціальний пігмент, який надає кольору блиск. Від кольору фарби і форми пігменту може візуально змінюватися тон авто, наприклад, з одного ракурсу машина виглядає білою, з іншого – бежевою. На "Металік" потрібно наносити лак, який захистить покриття від дрібних ушкоджень. Недоліки: коштує така фарба дорожче, ніж перші два варіанти; щоб зберегти поверхню машини, потрібно обрати хороший лак.

Як боротися з подряпинами на машині?
Як боротися з подряпинами на машині?

Водоемульсіонка не є популярною в Україні. Це екологічно чиста фарба, яку активно застосовують в Європі. Недоліки: висока ціна; у вітчизняних умовах фарба не стійка – пил, бруд, дрібні камені та навіть мийка авто можуть пошкодити покриття.

Порошкову фарбу використовують здебільшого для дисків і деталей двигуна, вона більш стійка до високих температур. Такий тип купують для решіток і залізних конструкцій, тому що він стійкий до різних погодних умов і прослужить довше, ніж звичайна фарба. Недоліки: не підійде для повного фарбування авто.

Три поради для вибору фарби

Важливо дізнатися, який тип фарби використовується на кузові. Навіть якщо майстер працює з невеликою ділянкою, потрібно обрати саме ту фарбу, якою була пофарбована машина спочатку. Зміна основ може призвести до тріщин покриття.

Щоб змінити тип фарби, потрібно очистити кузов від попереднього шару. У кожного авто є свій номер фарби, будь-який колір має до 1000 відтінків. Придбати фарбу за номером можна, якщо буде фарбуватися низ дверей або поріг. В інших випадках фарбу доведеться добирати, тому що відтінок машини з часом змінюється і вигоряє на сонці.

Від кольору автомобіля залежить, скільки шарів фарби потрібно нанести. Червоний, синій, зелений і жовтий колір вимагають 4-5 шарів, для чорного і білого буде досить 2-3 шари. Також це залежить від якості матеріалів. 

Чим густіша фарба, тим краще. В ній міститься більше пігменту. Рідка консистенція свідчить про те, що в матеріалі більше розчинника і менше пігменту. Кількість необхідного матеріалу залежить від якості й густини фарби.

Як боротися з подряпинами на машині?
Як боротися з подряпинами на машині?

Якщо є пошкодження кузова, насамперед потрібно зрозуміти, чи варто його фарбувати. Дрібні подряпини можна просто відполірувати спеціальними засобами. Така технологія розгладжує пошкодження. Якщо рукою можна відчути подряпину, тоді полірування не допоможе.

Під час вибору фарби потрібно звернути увагу на термін придатності. Якщо його немає, значить, фарба невідомого походження або непридатна. Банка повинна бути щільно закритою і без тріщин. Важливо дізнатися, де матеріали зберігалися взимку, тому що за температури нижче +5°C вони втрачають свої властивості. Під час самостійного фарбування нерідко припускаються помилок. Тому важливо добирати матеріали з консультантом і розповісти йому про свої плани. Основну роль у фарбуванні виконує не фарба, а проміжні матеріали. Глибоку подряпину або вм'ятину обов'язково потрібно шпаклювати.

Враховуйте, що дешевий розчинник може зіпсувати основу фарби. Під час вибору матеріалів важливо звертати увагу на якісний продукт, тому що в результаті доведеться повторно перефарбовувати авто. Ще рекомендую обирати не дуже дорогу фарбу, але перевірений і якісний лак. Після фарбування машину не можна мити декілька днів.

Олександр Коваленко
Олександр Коваленко
директор магазину матеріалів для фарбування та догляду за автомобілем "Авто-Фарби"
 

Як обрати хорошого майстра?

Обирати майстра краще за відгуками, подивитися його роботи і поцікавитися, в яких умовах проходить фарбування. Зараз існують спеціальні камери для фарбування авто, в яких температура близько 22 градусів за Цельсієм. Через декілька годин після фарбування в такій камері машина вже готова до роботи.

Гарантію на фарбування може дати тільки СТО, які укладають договір з клієнтом і самі купують потрібні матеріали. Якщо пофарбована машина проїздила зиму і з покриттям все гаразд, тоді робота виконана якісно. Але в будь-якому випадку фарбування протримається до 5 років.

Маргарита Годуліна

Хочете підказати нам тему статті чи новини? Напишіть її на пошту нашому редактору і +100500 до карми вам гарантовано!
Коментарі