З чого розпочати покращення на сайті: 10 рекомендаційЧому пошукові системи погано ранжують ваш сайт, і що з цим робити? |
12 січня 20184190 |
Леся Костенко, SEO-спеціаліст інтернет-холдингу Tag.ua, виокремила поширені помилки, які заважають просуванню вашого сайту в пошукових системах, і запропонувала рішення для кожної ситуації.
Перевірте файл robots.txt
robots.txt – це текстовий файл, який обмежує доступ пошукових роботів на ваш сайт і допомагає їм більш ефективно сканувати дійсно важливу інформацію. На старті проекту розробники іноді забувають відкрити його для індексації.
Що робити? Перевірити наявність файлу і його вміст можна за адресою http://ваш.домен/robots.txt. Якщо там стоїть директива User-agent: * Disallow: / – ваш сайт закритий від індексації.
Приберіть дублі контенту та сторінок
Дублюватися може текст, узятий з іншого сайту, або частини контенту та сторінок в рамках вашого сайту. Обидва випадки погіршують просування в соцмережах.
Що робити? Писати унікальні тексти для всіх розділів, рубрик і описів на сайті та налаштувати CMS так, щоб вона не генерувала додаткові URL з однаковим змістом.
Створюйте унікальний авторський контент
Не "запозичуйте" статті у друзів і конкурентів, створюйте свої авторські матеріали. Пошукові системи люблять унікальність: текст повинен бути релевантним – корисним і цінним для читача.
Що робити? Пишіть корисні для користувача, цікаві та добре структуровані тексти. Не перестарайтеся з ключовими словами та метатегами, це давно в минулому. І потенційні клієнти, і пошукові системи оцінять хороший релевантний тематичний контент.
Вирішіть проблеми з тегами title/description
Метатеги Title і Description – це заголовок і опис сторінки, які дають пошуковій системі коротке уявлення про зміст сторінки. Поширена проблема – метатеги дублюються по всьому сайту, а самі вони не оптимізовані під SEO. В результаті сторінки погано ранжуються і не приводять трафік.
Що робити? Писати унікальні заголовки під ключові слова, використовувати шаблони і стежити за довжиною метаописів: для Title оптимальні значення – 55-60 символів, для Description – 150-160 символів. Перевірте, чи збігаються метатеги з тематикою ваших сторінок.
Оптимізуйте сайт під мобайл
Мобільний трафік зростає, в деяких нішах він складає вже понад 50%. Якщо ваш сайт не оптимізований під мобільні платформи, ви втратите клієнтів, які роблять замовлення зі смартфонів і планшетів. Користувач швидко закриє "кривий" і незручний сайт – і побіжить до ваших конкурентів.
Що робити? Створити адаптовану версію свого дизайну або, якщо дозволяє CMS, купити готовий адаптивний дизайн.
Прискорте завантаження
Низька швидкість завантаження – це втрачені користувачі. Кожна зайва секунда завантаження сайту віддаляє клієнта від здійснення конверсії. Людина не хоче чекати завантаження меню, потім ще дві хвилини чекати, доки підтягнуться фото та ціни. Люди хочуть користуватися швидкими сайтами. Пошукові системи теж їх люблять – сьогодні це один з основних чинників ранжування. Якщо у вас проблеми з громіздкими елементами і важкою графікою, потрібно їх вирішити.
Що робити? Скористайтеся інструментом від Google – Insights PageSpeed. Оптимізуйте всі зображення на сайті, використовуйте gzip-стиснення на сервері та кеш браузера – для файлів, які змінюються рідко (наприклад, скрипти, графіка, css-файли) – вказуйте термін дії, оптимізуйте код – видаляйте зайве, виносьте стилі в css.
Зберіть правильне повне семантичне ядро
Погане семантичне ядро не враховує ключові слова за тематикою сайту, або ж запити в такому випадку не відповідають цільовим сторінкам. У підсумку сайт показується користувачу за нерелевантними запитами в пошуковій видачі. Результат – високий показник відмов: людина шукає одне, а потрапляє на інше.
Що робити? Збирайте ключові слова і фрази, пов'язані з комерційними намірами – "купити", "ціна", "замовити", уникайте загальних запитів, використовуйте пошукові підказки, які хоч і не є високочастотними, але забезпечують високі показники конверсії, шукайте низькоконкурентні запити, які ігнорують інші сайти, і створюйте посадкові сторінки під них.
Використовуйте зручні для людини URL
Більшість систем управління сайтом під час створення сторінок присвоюють їм адреси, що складаються з хаотичного нелогічного набору букв і цифр. Користувачеві такі символи ні про що не говорять.
Що робити? Використовувати так званий "friendly URL" – URL-шлях зі зрозумілими словами, що показує файлову структуру сайту. Це турбота про зручність і комфорт вашого клієнта.
Встановіть системи веб-аналітики
Якщо у вас не встановлені системи аналітики, ви не зможете вивчити цільову аудиторію та її поведінку на сайті. Які сторінки користувачі залишають, а які їх найбільше цікавлять, скільки часу вони проводять на сайті і чому не роблять покупку?
Що робити? Встановіть системи аналітики і панелей Вебмайстрів і перевірте їхню коректну роботу: Я.Метрика, Google Analytics, Я.Вебмастер і Google Search Console.
Тестуйте форми зворотного зв'язку
Форми зворотного зв'язку, які не працюють, або й взагалі відсутні на сайті прямо впливають на конверсію. Можна приводити скільки завгодно трафіку на сайт, але якщо з форм не йдуть листи на пошту, все це буде марно.
Бонус – інструменти для перевірки
Скористайтеся корисними інструментами для перевірки сайту. Вони покажуть слабкі місця, на які потрібно звернути увагу.
- Розширення для перевірки наявності тегів на сторінці та їх коректності: SEO META in 1 click
- Розширення для перевірки наявності і правильності установки Google Analytics: Tag Assistant (by Google
- Перевірка тексту на унікальність
- Перевірка оптимізації сайту для мобільних пристроїв: Mobile Friendly.