Секрети черкаського "McDonalds": як все працює?Колишня працівниця "Мака" анонімно розповіла про особливості роботи ресторану швидкого харчування та корисні хитрощі для клієнтів. |
20 квітня 2017148870 |
Для працівника "McDonalds" золотим правилом є система "ЯКЧ" – якість, культура обслуговування та чистота. Це зведення стандартів на всі процедури, що відбуваються в ресторані. Менеджери регулярно перевіряють знання "ЯКЧ" за допомогою "КЛС" – контрольних листів спостережень. Перевірки ці проводять у найбільш невідповідних і стресових ситуаціях, наприклад, під час напливу гостей, коли працівник знемагає від спеки над розпеченими фритюрницями з картоплею.
Гігієна
Кожен працівник зобов'язаний мити руки раз на годину і перед цим ставити позначку у відомості. Руки треба обробляти спеціальним засобом. Вся "хімія" для прибирання теж спеціальна, ви не побачите прибиральницю, яка використовує звичні побутові засоби для чищення або миття. Якщо працівник під час роботи доторкнувся до обличчя, наприклад, ніс зачесався, він зобов'язаний одразу ж іти мити руки.
Форма
Кожному працівнику видають один комплект форми, яку він зобов'язаний прасувати перед початком зміни. Це роблять не стільки заради естетики, скільки для дезінфекції. Я не люблю прасувати і траплялося, що мене по декілька разів відправляли перепрасовувати форму. Ти не можеш почати працювати, доки не доведеш одяг до ідеального стану.
Картопля
Робота "на картоплі" – це пекельна праця. Продукт одночасно готують у чотирьох фритюрницях, солять певну кількість разів і на певній висоті над картоплею. Через високу температуру часто трапляються опіки від обладнання або розпеченого масла, і одна рука завжди "засмагла". Готова картопля зберігається не більше п'яти хвилин, потім її викидають у сміття.
Картоплю "по-селянськи" завжди готують тільки на замовлення, тому клієнт чекає її довше, ніж "фрі". "Село" не солиться – до напівфабрикату вже додали всі спеції, його треба тільки приготувати. Фритюрниця подає сигнал про необхідність заміни олії, тому чутки про "пересмажену" олію неправдиві. Сигнал машини і менеджер такого не допустять.
Напої
У ресторані є окрема кімната, де зберігаються бочки з концентратами "Коли", "Фанти" і "Спрайту". До машини, яка наливає напої, підведені окремі шланги з водою і газом. Під час приготування концентрат змішується з водою, яка газується прямо в автоматі. Смак напоїв "на розлив" набагато кращий, ніж у пляшках.
Морозиво
У машину заливається спеціальна молочна суміш, яка перетворюється на морозиво. Коли ви замовляєте "Мак Флурі", працівник прокручує в машині ложку в порції протягом 8 секунд – це прописано за стандартом. Якщо ви хочете більш "густе" морозиво, попросіть покрутити "Мак Флурі" менше, наприклад, близько чотирьох секунд.
Часто люди скаржаться, що "ріжок" всередині порожній, вважаючи, що так бути не повинно. За стандартом, працівник повинен зробити три неповні витки по обідку ріжка і не наливати морозиво всередину вафельного стаканчика.
Таємний покупець – раз на місяць
Раз на місяць у ресторан приходить таємний покупець. Ми знали: якщо людина замовляє "Біг-мак" меню з колою, картоплею "фрі" і без соусів – це може бути перевірка. Тим паче, якщо людина під час замовлення дивиться в мобільний телефон, вона може контролювати час.
Таємний покупець перевіряє все: фрази вітання, як працівник прийняв замовлення, якість і час його створення, розрахунок. На наступний день після візиту таємного покупця команді розповідали про результати перевірки. Якщо оцінка була позитивною, вся команда отримувала грошове заохочення.
"МакДрайв" – у пріоритеті
Замовлення "МакДрайв" завжди в пріоритеті. Якщо ви замовили якусь страву, і одночасно на неї надійшло замовлення з драйву, вашу їжу віддадуть людині в машині, а вам доведеться почекати.
Біля станції "МакДрайв" своя кава-машина, обладнання для напоїв і морозива. Коли ви під'їжджаєте на першу точку драйву та диктуєте замовлення, не забувайте посміхатися, тому що в цей момент вас фотографують, щоб не переплутати замовлення під час видачі.
Сміття
Прибиральники збирають сміття в спеціальних рукавичках, тому що були випадки уколу шприцами. Мішки з відходами із залу виносять через спеціальні двері службового приміщення, розташовані біля вбиралень. Код на цих дверях змінюється щодня. За дверима є приміщення зі спеціальним масивним пресом, який стискає відходи до невеликих брикетів.
Лайфхаки
- що ви не замовили б, картоплю на піднос повинні покласти останньою.
- якщо хочете отримати ідеальне замовлення – попросіть "Біг-мак" меню з колою без соусів: працівники подумають, що ви таємний покупець і все зроблять найкращим чином.
- "Гамбургери" і "Чізбургери" лежать готовими на станції, все інше збирають на замовлення. Але ви можете попросити зробити сендвіч без цибулі або огірків, якщо не захочете їсти той, який покладуть на піднос зі станції, вам приготують новий.
- за можливості не розраховуйтеся купюрою номіналом 500 гривень, адже в таких випадках касир завжди кличе менеджера, який за допомогою спеціальної карти дозволяє прийняти купюру після додаткової перевірки, а це може трохи уповільнити прийняття вашого замовлення.
- щоб не слухати настирливі пропозиції від касира, продиктуйте всі позиції замовлення і скажіть "Це все". Після цієї фрази працівник не має права пропонувати вам спробувати новий пиріжок або нав'язувати непотрібні соуси.
- під час замовлення завжди називайте бажаний розмір газованого напою і картоплі, інакше касир без уточнень проб'є вам стандартні розміри страв.
Анастасія Корнієнко