Перезавантаження черкаських вивісок: у місті відбулася зустріч-обговоренняЧи є шанс зробити рекламу частиною архітектурного образу Черкас. |
24 вересня 20185690 |
Відсутність смаку та єдиного стилю – так можна схарактеризувати черкаські вивіски. Різнобарв’я стилів, шрифтів, кольорів збиває з пантелику і не поєднується в єдину картину. Хто в цьому винен і що можна зробити – обговорювали цими вихідними в центрі Черкас громадські активісти, підприємці та представники влади. В обговореннях узяли участь з півсотні містян.
Головною проблемою інформаційного шуму на будівлях міста є відсутність конкретних єдиних вимог до вивісок та реклами. А ще – намагання підприємців обійти вимоги закону.
Фасади будівель - це власність всіх містян, кому б вони не належали – комунальникам чи приватникам. Фасади бачать усі. За законом, спочатку власник або орендар має отримати дозвіл на вивіску, а потім її розміщувати. На практиці все навпаки – ми спочатку робимо вивіску, а потім думаємо, як оформити на неї дозвіл. Тому сьогодні важливо співпрацювати владцям, підприємцям і громаді над єдиними вимогами до всіх вивісок міста. Наше завдання – не вбити рекламу, а зробити її гарним акомпанементом архітектури міста.
Перша частина зустрічі – теоретична. Спочатку учасникам розповіли про поточну ситуацію з вивісками в Черкасах і поділилися досвідом інших міст.
Два роки у Кропивницькому ми працюємо разом із підприємцями та дизайнерами, щоб покращити зовнішній вигляд міста. Здебільшого зіштовхуємося з відсутністю смаку та бачення свого бізнесу в контексті міських вулиць.
Є люди, які говорять щось на кшталт "Навіщо це потрібно? В країні війна, а ви зі своїми вивісками". Варто розуміти, що цього не треба боятися, а також пам’ятати про результат, який побачать усі – красиве місто без інформаційного шуму. У Кропивницькому сьогодні вже є підприємці, які власним коштом реставрують будівлі, де розміщують свій бізнес. Здебільшого це власники кав’ярень, які дбають про атмосферу свого закладу та його привабливість.
Друга частина – практична. Учасників поділили на команди, де разом з модераторами вони пропонували своє бачення нових правил розміщення вивісок.
Варто пам’ятати, що будь-яка реклама продає. Уся реклама працює, якою б незграбною вона не була. Люди конкурують між собою, ідеї конкурують. Але 80% рекламного контенту несе один і той самий смисл "Ми найкращі, ми кращі за інших". І в результаті ми не знаємо, куди тікати від одноманітної реклами.
У інтернет-рекламі є вимоги: на банері не може бути понад 60% тексту – інакше вона просто не з’явиться на сайті. І це один із низки критеріїв. Добре, якби ці самі закони розповсюджувалися і на вивіски в містах. Про що думаємо ми, коли розробляємо вивіски: будь-яка реклама – соціальна. Адже розвиток людини залежить від того, що її оточує. Нас оточує реклама, люди живуть серед поганої реклами. І це потрібно змінювати. Клієнта варто вчити, не боятися говорити, що ця реклама – погана. А людей у місті – любити, розвивати, давати поштовх рухатися вперед.
Найкращі ідеї, озвучені в рамках зустрічі, увійдуть до документа міської ради про порядок розміщення вивісок.