Маршрутний колапс: чому черкасців не задовольняє сервіс у транспорті?

Маршруткам у місті "пороблено"?

7 травня 201710222
'Маршрутний колапс: чому черкасців не задовольняє сервіс у транспорті?'

Відпалі двері, розкидані колеса, затиснені в дверях пасажири і курсування не за графіком – соціальні мережі вибухають новими постами про "казуси" в роботі черкаського автотранспорту. Що ще може трапитися з вами під час поїздки у маршрутці, читайте далі.

Міська влада зобов’язала приватних перевізників ще у 2012 році вивісити розклад автобусних маршрутів. Однак дотрималися вимоги менше третини підприємців. Часто потрібної маршрутки можна чекати і по півгодини. А якщо й втрапите до своєї, не факт, що вас довезуть до потрібної зупинки.

Їхала на міській маршрутці, остання йде десь о 23.45. В результаті мене висадили, пояснивши це так: "Вибачте, у нас закінчилося пальне". У проханні прислати інший автобус, як цього вимагають правила перевезення, мені відмовили. Сказали, що це, власне кажучи, мої проблеми, повернули квиток і віддали гроші. Мені довелося викликати таксі.

Яна Бондаренко
Яна Бондаренко
черкащанка
 

Робота в маршрутках – непроста. Сотні пасажирів, тиснява, конфліктні ситуації – із цим щодня стикаються водії та кондуктори, працюючи по 12 і більше годин на день. І кожен по-різному переживає складні робочі будні. Але чи всі способи виправдані?

Одного разу їхав у 31 маршрутці із п’яним кондуктором і водієм напідпитку. Вони голосно сміялися, зухвало відповідали на зауваження та мали характерний запах перегару. На конфлікт вирішив не нариватися – зателефонував до поліції, назвав номери маршрутки і вийшов на наступній зупинці. Чим закінчилася ситуація, не знаю.

Дмитро Коваленко
Дмитро Коваленко
черкащанин
 

Нещодавно автобус цього ж маршруту врізався у стовп, постраждали шестеро пасажирів. Думку перевізника, який обслуговує маршрут, стосовно цих двох ситуацій нам почути не вдалося. Керівник підприємства відмовився від коментарів.

Фото – ІнфоМіст
Фото – ІнфоМіст

Хоча у деяких ситуаціях ховатися немає сенсу. Наприклад, якщо із провини водія постраждає родина громадського активіста чи депутата.

Дружина забирала дитину із садочка, їхала 26 автобусом, на зупинці "Технікум" автобус зупинився. І коли дружина з дитиною почала виходити, водій зачинив двері, дитина частково опинилася на вулиці, частково в автобусі, дружині дверима вдарило по голові та шиї. Випадкові перехожі допомогли розблокувати спочатку дитині руку, потім дружині. Водій закрив двері та поїхав.

Ярослав Нищик
Ярослав Нищик
депутат Черкаської міської ради
 

На цьому автотранспортному підприємстві керівництво одразу пішло на контакт із журналістами і запевнило – до водія вжили суворих заходів.

Ми здивувалися ситуації, яка трапилася, адже це один із найкращих і найбільш досвідчених водіїв. Ми одразу зібрали комісію, зняли водія з маршруту, попередивши, що його звільнять. Йому оголосили догану і передали матеріали в міськвиконком. Якщо подібні ситуації виникають – у нас є диспетчерська, куди можна зателефонувати та повідомити про інцидент. На всі скарги ми реагуємо.

Володимир Подєєв
Володимир Подєєв
заступник директора АТП
 

На підприємстві запевняють, чотири гривні – замала ціна за проїзд, цього не вистачає на оновлення автопарку через коливання курсу долара. Мовляв, раніше нові автобуси коштували 140 тисяч доларів за ціни на проїзд у 31 цент. Зараз такі ж автобуси коштують понад 100 000 доларів за ціни на проїзд у 14 центів. За такої ситуації перевізникам складно виділити кошти на оновлення автопарку.

Маршрутний колапс: чому черкасців не задовольняє рівень сервісу і що з цим робити? Фото із соцмереж
Маршрутний колапс: чому черкасців не задовольняє рівень сервісу і що з цим робити? Фото із соцмереж

У департаменті ЖКГ пояснюють, сьогодні якість послуг – суто на совісті самих перевізників, адже згідно з укладеними ще у 2012 році договорами, підприємців притягнути до відповідальності майже неможливо.

У нас був лояльний договір із перевізниками. Ми не мали з них фінансових стягнень. У багатьох договорах спірні питання мають вирішуватись "за рішенням суду". І були моменти, коли винні у ситуаціях перевізники вигравали ці суди і отримували компенсації. Саме зараз працюємо над новим договором, де хочемо запровадити фінансові стягнення, щоб конфліктні ситуації не завершувалися розглядом тільки на папері.

Віталій Москаленко
Віталій Москаленко
начальник управління транспорту департаменту ЖКГ Черкаської міської ради
 

"Летючі" колеса маршруту №115. Фото з соцмереж
"Летючі" колеса маршруту №115. Фото з соцмереж

Куди повідомляти про порушення?

Якщо ви зіткнулися із подібними ситуаціями, є декілька варіантів дій:

  • зателефонувати на номер гарячої лінії 1505, з мобільного 050-464-6060 або 36-01-72, обов’язково вкажіть час і дату порушення, номерний знак, коротко опишіть суть проблеми.
  • подати скаргу у Відділ звернень громадян (кабінет 106 міськвиконкому).
  • за грубих порушень викликайте поліцію.

 

Марія Голуб

Хочете підказати нам тему статті чи новини? Напишіть її на пошту нашому редактору і +100500 до карми вам гарантовано!
Коментарі
  • Фото

    Перевізники, пригамуйте ваши аппетити. Наприклад в Київі маршрутки коштують 5-7 гривень, але по перше маршрути в півтора- два рази довші, а по друге є альтернатива маршруткам в вигляди державного громадьского транспорту (який працює за чітким розкладом) значно дешевше 3 грн. В Черкассах же альтернативи практично нема, чим перевізники і користуються, ще й плачуть крокодиловими слозами.

  • Фото

    Якщо перевізник вважає замалу ціну за перевезення це не виправдовує грубість кондуктора.